Welkom in BRACE-land - Reisverslag uit Soest, Nederland van Anton Sprangers - WaarBenJij.nu Welkom in BRACE-land - Reisverslag uit Soest, Nederland van Anton Sprangers - WaarBenJij.nu

Welkom in BRACE-land

Door: Anton

Blijf op de hoogte en volg Anton

06 Juni 2013 | Nederland, Soest

Welkom in Braceland, Soest.

Ik ben, in ons gezinnetje, de vierde in één jaar tijd die met een brace terugkomt van vakantie.
Vorig jaar was Dagmar de eerste na een weekje “tiefschneeskiën” in Oostenrijk, linkerbeen, gebroken, stalen pin erin en dikke brace eromheen.
Dit jaar was het Antoinette die na een ongelukkig slippertje op de skihelling met een brace terug kwam uit Frankrijk en . . .
Later dit jaar kwam zij met haar arm in een brace terug uit de Dominicaanse republiek, slippery Floor!
Nu ben ik dus degene die de vierde brace dit jaar dit huis indraagt. Vandaar:
”Welkom in braceland”.

Vandaag is het alweer meer dan 4 weken geleden dat ik de quadriceps operatie in het ziekenhuis: Reine Astrid te Malmedy moest ondergaan. Wat gaat de tijd toch snel en eigenlijk heb ik nog geluk gehad, dat ik in België geopereerd ben, want volgens de orthopeed in Nederland zou ik hier minimaal 4 weken in het gips gezeten hebben.
De eerste 6 weken zijn nodig om de spieren optimale rust te gunnen en kans te geven weer aan elkaar te groeien. Daarom heb ik dag en nacht een brace aan en doe ik onderleiding van een fysiotherapeute knie- en heup oefeningen om stijfheid in de gewrichten te voorkomen. Ook moet regelmatig een zak koelwater op de knie leggen, als hij te veel gaat gloeien, om deze af te koelen en het vocht af te drijven. Mijn knie was na de val wel 2 a 3 maal zo dik dan normaal, nu na 4 weken, nog steeds ca 1 ½ maal, maar al veel beter/dunner dan toen. De wond is voortreffelijk aan het genezen, dat had ik niet gedacht toen ik al die 13 krammen en 8 draadhechtingen zag, maar blijkbaar was het lijf gezond en kan het snel herstellen.
Maandag 17 juni afspraak bij de orthopeed en hopelijk mag ik dan eindelijk beginnen om weer spierkracht op te bouwen en langzaam maar zeker aan te sterken en de brace af te werpen.
Welkom in braceland, ik hoop dat dit de laatste brace is.

  • 06 Juni 2013 - 22:50

    Addy:

    Dag Anton en Antoinette hoe gaat het ermee?
    Anton nog geruild genoeg om rustig te blijven?
    Antoinette weer gerust nu Josta weer terug is uit Berlijn en misschien
    Alweer naar London vertrokken?
    Genie ten jullie ook van het mooie weer?
    Veel groetjes Addy

  • 14 Juni 2013 - 22:16

    Anton Sprangers:

    Sorry voor het storende foutje in de titel, is bij deze aangepast.

  • 17 Juni 2013 - 16:39

    Huub Raaijmakers:

    Anton,

    Hoe ging het vandaag bij de orthopeet?

    Groeten,
    Huub

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Anton

In the new job-function I accepte in January 2006, I will have to travel a lot. To inform those who are interested in where I'm and what I do, but especial in what I see. I have opened this travel site: " Where I'm Now??" Wednesday the 19the of April I will depart to Bangkok in Thailand and i will continue my trip on the Saterday 22nd of April to Mumbay, India. I will keep you informed. Kind Regards, Anton.

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 1238
Totaal aantal bezoekers 130598

Voorgaande reizen:

01 Januari 2006 - 31 December 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: