Na 2 maanden . . . . . - Reisverslag uit Soest, Nederland van Anton Sprangers - WaarBenJij.nu Na 2 maanden . . . . . - Reisverslag uit Soest, Nederland van Anton Sprangers - WaarBenJij.nu

Na 2 maanden . . . . .

Door: Anton

Blijf op de hoogte en volg Anton

06 Juli 2013 | Nederland, Soest

Twee maanden later. . . . .

Ja, het is al weer 2 maanden geleden dat ik mijn quadricep-fractuur opliep.
Het herstel van de wond is wonderbaarlijk goed verlopen, zie de 2 foto’s in de bijlage:
de wond 1 dag na de operatie
en
de wond na 2 maanden.

Onderleiding van een fysiotherapeute, werk intussen iedere dag aan het herstel door het doen van oefeningen (Zie foto’s). Drie maal daags werk ik een programma af van knie buigen en strekken en iedere keer weer de (pijn)grens opzoeken van wat ik nog kan hebben en wat net niet. Daarbij is in het begin de spanning van het nét NIET over de grens gaan, sterk aanwezig, want hoe weet ik hoe ver ik mag gaan?
De eerste 6 weken was het passief oefenen om beweging in de knie te krijgen, zonder echt te belasten.
Nu is de therapie meer gericht op het opbouwen van weerstand, het opzoeken van de grenzen en het aansterken van de spieren.
Sinds vorige week zit ik op de hometrainer,met het zadel in de hoogste stand omdat ik mijn knie nog niet voldoende kan buigen om echt lekker rond te draaien. Iedere keer als mijn linker trapper bovenkomt schuif ik wat op het zadel om mijn knie te ontlasten. Inderdaad een pijnlijke oefening, want nu doen zowel mijn knie als mijn kont zeer, door al dat geschuif over het zadel. Maar ja, dat moet . . . . volgens Bregje, de fysiotherapeute! En omdat mijn knie dan gaat gloeien na ieder oefening koelen met ijswater!

Zo ben ik bijna 6 uur per dag met mijn eigen lichaam, eigenlijk alleen maar met mijn linker knie, bezig en dat is een bijzondere en eenzijdige ervaring voor me. Gelukkig wordt het wat mooier weer zodat ik ook eens buiten kan gaan oefenen met brace en één stok of héél voorzichtig zonder brace en met 2 stokken. Als ik dat doe dan trekken de pezen en spieren op mijn knie zo sterk dat ik dat lopen maar 30 minuten vol kan houden! De knie voelt dan helemaal stijf van de stress en ga ik met mijn kont op tafe,l zitten bungelen met mijn benen, om de knie weer een beetje soepel te krijgen.
Ook hier geldt:”Oefening baart kunst”, dus doorzetten en volhouden, nog maar 4 maanden te gaan, volgens de orthopeed.
Laten we het hopen!
Groetjes,
Anton
PS: Anneke,je reactie is goed aangekomen,bij het vorige verslag.

  • 06 Juli 2013 - 14:34

    Add:

    Goed verslag, ja zoveel tijd aan je knie en lichaam besteden dat ben jij niet gewend! Maar alles komt goed en oefenen in geduld is nooit weg. Beterschap Addy

  • 06 Juli 2013 - 17:34

    Marie-jose:

    sjonge jonge het is wat !!!! bedankt voor het verslag !! mooi blijven oefenen dan maar he? er zit niks anders op.....dinsdag hopen we je te zien. Fijn weekend! xxxmj

  • 09 Juli 2013 - 20:32

    Arthur:

    Ach menneke wah hedde gij toch knappe knieuh ;-)

  • 09 Juli 2013 - 22:06

    Louis:

    dit noem ik nog eens zelfkastijding.Het is blijkbaar nodig je wilt toch zo graag dat we een wedstrijdje kunnen tennissen in den belgiek.Houd vol maar goed werk heeft tijd nodig en wij kunnen onze taktiek en techniek een beetje aanscherpen zodat we je goed partij kunnen geven want met deze trainingsarbeid moeten we er rekening mee houden dat er straks een superfitte anton op de baan zal staan.anton toitoitoi en tot horens

  • 16 Juli 2013 - 02:43

    Jolanda:

    de wond ziet er goed uit maar ik mis je opgetrokken witte tennissokken op de foto.
    Nu maar hopen dat je snel weer vooruit kunt en op vakntie kunt komen naar Costa Rica.

    groeten

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Anton

In the new job-function I accepte in January 2006, I will have to travel a lot. To inform those who are interested in where I'm and what I do, but especial in what I see. I have opened this travel site: " Where I'm Now??" Wednesday the 19the of April I will depart to Bangkok in Thailand and i will continue my trip on the Saterday 22nd of April to Mumbay, India. I will keep you informed. Kind Regards, Anton.

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 4134
Totaal aantal bezoekers 130607

Voorgaande reizen:

01 Januari 2006 - 31 December 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: