BRACELAND Update 17 juni 2013 - Reisverslag uit Soest, Nederland van Anton Sprangers - WaarBenJij.nu BRACELAND Update 17 juni 2013 - Reisverslag uit Soest, Nederland van Anton Sprangers - WaarBenJij.nu

BRACELAND Update 17 juni 2013

Door: Anton

Blijf op de hoogte en volg Anton

17 Juni 2013 | Nederland, Soest

Vandaag bij de orthopeed in Nederland geweest en die was zeer tevreden over het prachtige herstel van de wond. Daar ben ik trouwens zelf, ook zéér over te spreken, want dat had ik niet gedacht toen ik in België wakker werd, dat de wond ooit nog zo goed zou herstellen. Ook vertelde hij wat de orthopeed in België heeft gedaan, n.l. 2 ankertjes in de knieschijf schroeven, waaraan een oogje zit om daar de inwendige hechtdraden, die ze door de pezen en spieren rijgen, aan vast te knopen. Daarna moeten de spieren dan vanzelf weer aangroeien, wat blijkbaar de voorbije weken is gebeurd.
Zie de Röntgenfoto’s: boven op de knieschijf zie je de “ankertje” zitten en de dwars streepjes zijn de metalen hechtingen.
Die ankertjes schijnen duur te zijn, dus in Nederland gebruiken ze die niet, maar boren ze 3 gaatjes van boven naar beneden, dwars door de knieschijf , halen daar de hechtdraden doorheen en knopen ze dan boven de knieschijf aan elkaar vast. Beter en nog goedkoper ook volgens de Hollandse, orthopeed.

Verder, moest ik, wat strek- en buig oefeningen doen en hij heeft wat aan mijn knieschijf zitten voelen, waarna hij zei, dat de fysiotherapeute die goed los moet maken. Bovendien mag ik de harde brace zoveel mogelijk uit en de zachtere die Antoinette als souvenir, meebracht uit Chatel, aandoen om te lopen, want daarin kan ik meer bewegen. Soms ook voorzichtig zonder brace en met 2 stokken lopen als oefening. Daarnaast zeker 3x daags oefenen door languit op de bank te liggen en dan mijn hiel omhoog te tillen én vasthouden, 20 a 30 seconden zodat de spanning in het been toeneemt en de kracht langzaam terugkomt. Van de fysiotherapeute heb ik nog meer oefeningen gekregen om sneller een hoek van 90 graden tussen onder – en bovenbeen te kunnen halen, zodat ik op een hometrainer kan gaan zitten. Daarbij moet ik gewoon bewegen en niets forceren en komt zij 2 keer per week bij mij de pijngrens opzoeken.
Daar mag je nu 6 maanden hard aan werken zij de orthopeed en ik zie je graag over 3 maanden terug.
Tot zover dus.


  • 17 Juni 2013 - 18:26

    Dagmar:

    Hey Anton!

    Wat fijn dat het allemaal goed is geheeld! De revalidatie van 6 maanden valt ook nog mee en met jouw inzet komt dat vast helemaal goed!! En lekker zonder harde brace, dan kan je weer veel meer doen!

    Nou geniet van het lekkere weer en een deel van je herwonnen vrijheid!

    Liefs Dagmar

  • 17 Juni 2013 - 21:23

    Rien Elling:

    Hoi Anton,

    Fijn dat het weer de goede kant opgaat. Is wel een fijn gevoel zeker dat je het weer een beetje zelf in de hand hebt en kunt gaan werken aan het herstel. Het wordt nu iedere dag weer een beetje makkelijker en als de oefeningen helpen is dat wel een stimulans om door te gaan. We worden alleen een dagje ouder dus gaat het allemaal wat langzamer maar dat moeten we maar gewoon accepteren. Uiteindelijk komt het toch allemaal goed en ben je deze tijd ook zo weer vergeten.
    Heel veel succes met de oefeningen, een voorspoedig herstel toegewenst en we zien je volgend bericht uit Braceland wel weer tegemoet.

    Gr.,

    Rien

  • 19 Juni 2013 - 20:29

    Marian Sprangers:

    Hoi Anton, proficiat met de positieve resultaten !!!
    Nu nog 'even' volhouden om gepast te oefenen en vooral je geduld te bewaren.
    Heel veel succes weer maar toegewenst.
    Lieve groeten, Siddha en Marian

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Anton

In the new job-function I accepte in January 2006, I will have to travel a lot. To inform those who are interested in where I'm and what I do, but especial in what I see. I have opened this travel site: " Where I'm Now??" Wednesday the 19the of April I will depart to Bangkok in Thailand and i will continue my trip on the Saterday 22nd of April to Mumbay, India. I will keep you informed. Kind Regards, Anton.

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 744
Totaal aantal bezoekers 130614

Voorgaande reizen:

01 Januari 2006 - 31 December 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: