Zum ersten mal im Leben...... - Reisverslag uit Flensburg, Duitsland van Anton Sprangers - WaarBenJij.nu Zum ersten mal im Leben...... - Reisverslag uit Flensburg, Duitsland van Anton Sprangers - WaarBenJij.nu

Zum ersten mal im Leben......

Door: Anton

Blijf op de hoogte en volg Anton

18 December 2010 | Duitsland, Flensburg

Ja, ja, zum erste mal Im Leben habe ich auf einen Tag meine Endziel nicht erreicht!

Ondanks het strenge winterweer in Europa ging de reis naar Flensburg, aan de grens met Denenmarken uitstekend! (zie pictures)
Na auto, trein, vliegtuig, S-bahn, trein en taxi, was ik mooi op tijd in Flensburg om er, samen met mijn Braziliaanse gastheer, van een heerlijk bokbiertje te genieten!
Ik was er namelijk op uitnodiging van Renato Leal uit Florinanopolis, Brazil, op zijn hoofdkantoor in Flensburg, Duitsland. De besprekingen met het duits/braziliaans gezelschap verliepen positief evenals de rondleiding in het goed georganiseerde bedrijf. Deutsche gründlichkeit!
Daar hoorde ik ook dat het duitse Flensburg een deense burgermeester heeft, toch wel bijzonder! Of eigenlijk ook niet? Want Flensburg ligt zo ongeveer in Denenmarken, zie Google-maps. In de trein kon ik zo goed als niks verstaan. Het duits was meer deens en het engels 'niet-on-aan-te-horen'.
Na de besprekingen ving ik de terugreis aan: na de SS-bahn (ja ik moest overstappen, dus 2xS) en de trein kwam ik terug in Hamburg! Prachtig gelegen aan het water (nu met veel ijs en sneeuw) en helemaal in kerstsfeer, GEWELDIG!
Maar op de luchthaven: verspäterung/delay en dacht ik nog vanwege de sneeuw, nee hoor een technisch mankement, zo werd omgeroepen en dus de vlucht gecancelled! Ik meteen de KLM - frequent-flyer-lijn gebeld, maar helaas alle vluchten vol geboekt! Dus . . . . I'm hotel! Wieder S-bahn, slafen, S-banh en half in de nacht om 5.30 uur weer "am Hamburger Flughafen"!
Tijd genoeg dus om even met Dagmar in Vietnam te mailen!
Onderweg veel kou gehad, want ik had een boemeltrein, niet dat er in die trein werd geboemeld, helemaal niet zelfs, maar omdat hij overal stopte en iedere keer gingen die verrekte deuren open en hopsa weer een wolk koude wind en sneeuw naar binnen.

Gelukkig was het Lufthansa toestel al wel ge-de-iced en konden we snel vertrekken. Maar op schiphol was het en drukte van je welste. Alle trein-perrons overvol en natuurlijk de nodige vertragingen. Ja ik kreeg zelfs een SMSje van de NS om niet met de trein te gaan reizen, vanwege het slechte weer, wat een service!!! Dat kan toch alleen maar in Nederland. Nu krijg ik bijna iedere dag zo'n mededeling! Ongelooflijk toch, die NS! Hoe zullen de Russen en de Chinezen dat in Siberiën doen? toch eens navragen!

Maar eind goed al goed, want we zijn weer heelhuids en gezond thuis.
Vanaf deze plaats wens ik iedereen alvast een Zalig Kerstfeest een Gelukkig Nieuwjaar en natuurlijk een fijne kerstvakantie!
Groet, Anton

  • 19 December 2010 - 11:40

    Hans:

    Nou dan heb je inmiddels wel een kerstvakantie verdiend.

    tot in Soest

  • 20 December 2010 - 11:54

    Willem:

    Wij waren vrijdagoachtend precies voor de sneeuw binnen op Schiphol. Toch wel fijn om vanuit je eigen huis naar al die sneeuw te kijken, dus ik kan met voorstellen dat 'home sweet home' nu ook voor jou van toepassing is. CU woensdag!

    Groet Willem

  • 20 December 2010 - 19:54

    Addy:

    ,ooi verslag en wat een prachtige sneeuw foto's. tot spoedig op 1 jan11

  • 26 December 2010 - 12:24

    Hans:

    En is daarmee dan het China avontuur voorbij?
    Je opvolger staat al klaar in de persoon van Roel Sprangers!

    Welcome Home

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Anton

In the new job-function I accepte in January 2006, I will have to travel a lot. To inform those who are interested in where I'm and what I do, but especial in what I see. I have opened this travel site: " Where I'm Now??" Wednesday the 19the of April I will depart to Bangkok in Thailand and i will continue my trip on the Saterday 22nd of April to Mumbay, India. I will keep you informed. Kind Regards, Anton.

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 282
Totaal aantal bezoekers 130658

Voorgaande reizen:

01 Januari 2006 - 31 December 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: