vreselijke aardbeving in China raakt VI net niet - Reisverslag uit Peking, China van Anton Sprangers - WaarBenJij.nu vreselijke aardbeving in China raakt VI net niet - Reisverslag uit Peking, China van Anton Sprangers - WaarBenJij.nu

vreselijke aardbeving in China raakt VI net niet

Door: Anton

Blijf op de hoogte en volg Anton

17 Mei 2008 | China, Peking

Inderdaad, de aardbeving van deze week maandagmiddag 14.00 uur lokale tijd heeft heel veel schade aangericht, zie deel van de foto's. Hoewel het epicentrum in Sichuan, bij Chengdu, ver van Shanghai af ligt, hebben ze in ons kantoor de schok wel "gevoeld". Dat wil zeggen, mensen werden plots duizelig en onwel, zonder eerst te weten wat er gaande was, dus geen schok, maar een vibratie. Vervolgens moest men via de trappen evacueren. Dat duurde 20 minuten, want we zitten met ons kantoor op de 45ste verdieping. Maar iedereen bleef rustig en ging langzaam naar beneden, het gebouw is nl Earth Quack-proof gebouwd. Na ca een half uur mocht men weer terug naar boven en toen bleek al op internet de omvang van de ramp. Ook was er een blokkade van de telefoonlijnen, omdat in zo'n geval miljoenen mensen tegelijk willen bellen! Een van onze nederlandse Controls sales engineers was net 2 dagen te voren uit Sichuan vertrokken. En een chineese collega die in Chengdu zat, bleef gelukkig ongedeerd.
We mogen echt van geluk spreken dat er ook geen familie of vrienden van onze mensen schade hebben ondervonden van deze ramp. En zoals gewoonlijk, . . . . . . . . . . . . . het leven gaat gewoon door.
Vandaag een meeting in Shenzhen gehad met een belangrijke controls subcontractor. Vervolgens vanmiddag op uitnodiging met hen naar het strand geweest en in een prachtig nagebouwd duits dorp, met heel veel bloemen en planten en een langzaam treintje dat over een hoogspoor loopt. Daarna in Shenzhen heelijk in een openlucht (26C) visrestaurant gegeten.
Morgen vlieg ik naar Incheon, bij Seoul in Korea en dinsdag naar Mumbai. Willem komt daar dan definitief aan om zich met "onze" VOICE organisatie in Pune te vestigen. Hij vertrekt dus met zijn vrouw Anet als ik naar huis vlieg naar Pune, om er als MD het VOICE-team leiding te gaan geven.
Binenkort dus misschien wel meer.
Anton.

• 20 Mei 2008 - 10:39

Addy:

Gelukkig zat je niet onder al het puin van die gebouwen,maar vreselijk voor de mensen doe getroffen zijn.tot gauw in Gr.Halleux

• 23 Mei 2008 - 15:32

Mieke:

Hoi Anton, heftig hoor al die natuurrampen weer in Azie, zo ook in China.Lijkt me indrukwekkend om daar dan te zijn. Nou succes met je bezigheden daar!

Anton

In the new job-function I accepte in January 2006, I will have to travel a lot. To inform those who are interested in where I'm and what I do, but especial in what I see. I have opened this travel site: " Where I'm Now??" Wednesday the 19the of April I will depart to Bangkok in Thailand and i will continue my trip on the Saterday 22nd of April to Mumbay, India. I will keep you informed. Kind Regards, Anton.