Honeymoon naar Zuid Afrika - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Anton Sprangers - WaarBenJij.nu Honeymoon naar Zuid Afrika - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Anton Sprangers - WaarBenJij.nu

Honeymoon naar Zuid Afrika

Door: Anton

Blijf op de hoogte en volg Anton

27 Oktober 2008 | Zuid-Afrika, Kaapstad

Lieve mensen,
na een geweldig huwelijksfeest met dank aan Dagmar, Josta, broers, zussen en alle aanwezigen. Jullie hebben er een geweldig feest van gemaakt.
In oktober zijn we op huwelijksreis gegaan naar Zuid Afrika. Van Amsterdam naar JO-burg, met de KLM en daarna zijn we met een huur auto de bushbush in gereden en hebben er genoten van de natuur en het wild in Thornybush game reserve. Naast giraffen, zebrá's en buffels, witte neushoorns, kuddus, olifanten, impala's, leeuwen, herten, steenbokken, prachtige vogels, hebben we ook het luipaard gezien. En dat is heel bijzonder, want het is een roofdier dat singulier leeft en heel moeilijk te vinden is. Maar onze rangers hebben een prachtig exemplaat gespot en we hebben hem een tijdje kunnen volgen en prachtige plaatjes geshoten. Tot.........
op de tweede dag een Nyala (dat is een soort antilope, zie foto's) er lol in had om Anton op de horens te nemen en een paar meter weg te slingeren, midden tussen de bloemen. Een in-en-out-wond dwars door de binnenkant van het bovenbeen was het gevolg, goed voor resp. 6 en 3 hechtingen, veel antibiotica en heel veel pijnstillers. En een verlengd verblijf in de "Kwa Mbili"-lodge om aan te sterken en wat tot rust te komen. Voor Antoinette daardoor wel de mogelijkheid om een paar extra safari's te doen. Daarna heeft zij mij, in een VW-golf, model 1968 via het Krugerpark en Zwaziland naar Kwazulu Natal gereden om in Umlanga aan de Indische oceaan het eerste deel van de reis af te sluiten.
Een korte vlucht bracht ons van Durban naar Port Elizabeth om vervolgens de Tuinroute te rijden.
Onderweg in Oudshoorn de hechtingen laten vewijderen, het leek best wel mee te vallen, de wonden waren mooi droog, maar het been bleef gevoelig.
Ook hier hebben we genoten van de prachtige bloemen en parende walvissen net onder de kust. En de mogelijkheid voor Antoinette om met witte haaien te duiken in Mosselbay werd niet onbenut geleten. Via Cape Aghula's naar Cape of Hope en CapeTown natuurlijk. Daar heb ik mij laten verleiden om de Tafelberg af te wandelen. Nou dat is me slecht bekomen, geen 1, geen 2 dagen, maar al een hele week spierpijn. Maar het was wel heel mooi allemaal.
Zaterdag kwamen we terug in een zonnig Nederland, maar dat bleek maar van korte duur, zondag was er alweer regen Maar de mooie de herinneringen zullen blijven. De videobeelden en foto's, zullen ons nog vaak herinneren aan deze puur natuur vakantie!
Ook werden we op heel veel plaatsen met champagne en/of bloemen ontvangen of was speciaal voor ons de bruidssuite gereserveerd. Wij kijken terug op een Fantastische Honeymoon!!Geniet van bijgaande foto's.
Anton.

• 28 Oktober 2008 - 12:32

Addy:

Fijn om jullie foto's te zien en te horen dat het goed met julie gaat,dus de honeymoon is jullie uitstekend bevallen.En nu weer aan het werk?liefs Addy

• 28 Oktober 2008 - 21:30

Roel:

Wow! dat klinkt goed! Behalve dat been dan.. En de foto's zijn ook prachtig, en grappig :)

groetjes uit A'dam!

• 04 November 2008 - 18:11

Pierre:

Prachtige foto's!
    Nee, van zo'n nyala kun je niet winnen!
    Conclusie;de reis was al even geslaagd als het feest! Ik kijk weer uit naar de volgende foto's.
    groetjes, Pierre

Anton

In the new job-function I accepte in January 2006, I will have to travel a lot. To inform those who are interested in where I'm and what I do, but especial in what I see. I have opened this travel site: " Where I'm Now??" Wednesday the 19the of April I will depart to Bangkok in Thailand and i will continue my trip on the Saterday 22nd of April to Mumbay, India. I will keep you informed. Kind Regards, Anton.