Incredible India, ongelooflijk Mumbai !!! - Reisverslag uit Poona, India van Anton Sprangers - WaarBenJij.nu Incredible India, ongelooflijk Mumbai !!! - Reisverslag uit Poona, India van Anton Sprangers - WaarBenJij.nu

Incredible India, ongelooflijk Mumbai !!!

Door: Anton

Blijf op de hoogte en volg Anton

28 November 2008 | India, Poona

Incredible Mumbai, India.

Dat had ik natuurlijk niet kunnen bevroeden dat mijn reis zo zou gaan verlopen.
Na de verrassingen op Schiphol, nu een ongelofelijke (Incredible) actie in Bomb-ai.

Je snapt niet wat mensen elkaar aan willen doen. Ik zit dit nu op vrijdagavond in Pune in mijn laptopje in te tikken, maar eigenlijk had ik in Mumbai moeten zitten. Het geluk was (weer) aan mijn zijde. In de nacht voorafgaand aan de dag dat ik af zou reizen naar Mumbai (of toch Bombay) kwamen die verschrikkelijke TV beelden mijn slaapkamer binnen rollen. Met afschuw zag ik branden (op 5 plaatsen) en de gevolgen van de bomaanslagen (op 2 plaatsen) op ,ook voor mij intussen, bekende omgevingen.
Ik heb in beide hotels al eens eerder overnacht en dan komen dit soort zaken wel héél erg dichtbij.

Natuurlijk denk je eerst aan de nabestaande, relaties en vrienden van de intussen 155 doden en 300 gewonden. En aan de mensen die nu vrijdagavond 23.00 uur, nog steeds in gijzeling zijn genomen, want de acties in het prachtige Taj-hotel recht tegenover “The gate of India”, zijn nog steeds gaande.
Daar woeden nog steeds branden en worden nog steeds mensen gegijzeld.
Naast al deze menselijke drama’s wordt er ook ongelooflijke schade aan één van de mooiste gebouwen in India aangericht en zal het gastvrije, kleurrijke, hectische oorverdovende Mumbai nog lang lijden onder de gevolgen van deze aanslagen. Menig toerist zal de gok niet durven wagen om zich in de hectic van deze bruisende, vochtige over verhitte stad te begeven.

Gelukkig ben ik aan de gevolgen ontsnapt en kan ik mijn programma aanpassen. De afspraak van deze dag met InfoTech is verplaatst naar Pune. Een deel van de delegatie was zo goed om naar Pune te komen om elkaar hier te ontmoeten. Vanavond om ca 9.30 uur zijn zij wij de donkere weg richting hun home-town Mumbai gegaan. De rest van de meetinge die ik de komende dagen, daar zou hebben zijn afgezegd. Ik vlieg nu morgen vroeg naar Delhi en hoop zaterdagnacht weer richting A’dam te vliegen om er zondagmorgen ca 6.00 uur Antoinette in mijn armen te sluiten.

Maar er waren ook veel positieve kanten aan deze reis, naast de ervaringen uit mijn vorige verhaal, ben ik zeer ingenomen met het behaalde resultaat in Pune. Willem heeft er (met inspraak van Annet) een prachtig kantoor weggezet voor de VOICE-engineers. Zonder enige twijfel, het mooiste Vanderlande Industries Kantoor “worldwide”, en dat verdient een pluim! Zelfs het kantoor in mijn geliefde Shanghai, kan hier niet tegen op. ( zie de foto’s, en die zijn nog voordat de planten ’s middags en de overige decoratie zijn aangebracht).


Ondaks dat de besprekingen met de controls-subcontractors goed zijn verlopen, blijft toch de kater van de aanslagen in Mumbai nog lang nawerken.
Nu maar hopen dat de terugreis voorspoedig verloopt.

Groet, Anton.

  • 28 November 2008 - 20:09

    Addy:

    wat vreselijk die gijzelingen en brandstichtingen, ik heb aan je gedacht, maar gelukkig ben je ontsnapt, veel liefs Addy

  • 29 November 2008 - 01:15

    Jolanda:

    Wauw je maakt nog eens wat mee he. Gelukkig heb je een goede beschermengel. Was zeker ook wel schrikken voor Antoinette.
    Hier in Costa rica staan de kranten er natuurlijk ook vol van en komt het ook op tv. Wat een ellende toch, daar kan je met je verstand niet bij, ikke tenminste niet!
    Waar ben je nog veilig denk je dan.

    nou de groeten en hopelijk een terugvlucht zonder strubbelingen,
    groetjes Jolanda

  • 29 November 2008 - 18:24

    Els:

    Hallo Anton,
    Blij dat je nog leeft, Anton. Het heeft zo moeten zijn ,denk ik. Heb pas geleden al je foto's bekeken, was er nog nooit van gekomen. Ze waren erg leuk. Bedankt daarvoor, Els.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Anton

In the new job-function I accepte in January 2006, I will have to travel a lot. To inform those who are interested in where I'm and what I do, but especial in what I see. I have opened this travel site: " Where I'm Now??" Wednesday the 19the of April I will depart to Bangkok in Thailand and i will continue my trip on the Saterday 22nd of April to Mumbay, India. I will keep you informed. Kind Regards, Anton.

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 203
Totaal aantal bezoekers 131897

Voorgaande reizen:

01 Januari 2006 - 31 December 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: