Eindelijk weer eens een bericht. - Reisverslag uit Bombay, India van Anton Sprangers - WaarBenJij.nu Eindelijk weer eens een bericht. - Reisverslag uit Bombay, India van Anton Sprangers - WaarBenJij.nu

Eindelijk weer eens een bericht.

Door: Anton

Blijf op de hoogte en volg Anton

13 Juni 2009 | India, Bombay

Inderdaad het is weer lang geleden dat ik van mij liet horen. Mede omdat een geplande reis naar China niet doorging heeft het even geduurd, maar daar zijn we weer.
Vanuit een zuchtend en steunend en naar regen snakkend Mumbai. De moeson had al een week geleden moeten komen, maar blijft ten zuiden van Goa hangen. Blijkbaar drogen de 5 meren, van waaruit Mumbai zijn drinkwater haalt, nu snel op, want de water uitgifte is al met 10% beperkt.
Ja vreemd als je uit Nederland komt en je hoort de mensen hier smeken om water, te maar daar men er niet op is ingericht en het tot vaak flinke overstromingen zal leiden. Vorig jaar meer dan 100 doden en het "verkeer" in Mumbai 5 dagen lang ontwricht. Vrijdag vertelde iemand mij dat hij 2 dagen niet thuis heeft kunnen komen en een ander dat zijn auto tot en met de stoelzittingen in het water was blijven steken. Ja daar kijken wij waterlanders toch wel van op!
Nou voor het eerst, en hopelijk het laatst, was de reis minder voorspoedig. Het vliegtuig van Delta airlines had één kapotte startmotor en dus moest die eerst vervangen worden, maar . . . . was niet voorradig op Schiphol, dus moest ingevlogen worden en dus meer dan 4 uur vertraging dientengevolge arriveerde in over 3 uur 's nachts in Mumbai, waar vanwege de varkensgriep, iedereen een separaat document moest invullen en laten controleren alvoren naar de douane te mogen gaan. Je snapt, ik was kapot toen ik om ca 4.00 uur mijn hotel bereikte. Gelukkig was de eerste afspraak de volgende morgen pas om 10.30 uur, maar fijn is anders. O ja, ik had één geluk, ik werd ongevraagd door Delta van de economie in de businessclass gezet, dat was nu wel heel erg fijn natuurlijk.
Vandaag na het uitbrengen van mijn verslagen lekker met een ac-taxi naar de kust: JUHU-Beach zie foto's.
Om ca 20.00 uur was ik terug in het hotel en heb er heerlijk in één van de 5 restaurants gegeten. Intussen is het over elven, en dus zomeet naar bed. Morgen vlieg ik door naar Pune, waar onze VOICE engineers werken. Dan woensdag naar Chennai en vrijdag, voor het eerst in mijn leven naar Kolkata (voorheen Calcutta). vrijdag en zaterdag heb ik daar besprekingen en zondag trek ik dan verder naar Delhi, waar ik maandag een afsluitende bespreking heb. Maar ik hoop voor die tijd nog van me te laten horen.
O ja, de economisch recessie gaat aan India voorbij, dachten wij, maar niet heus, ze verwachten 1,3 miljoen meer werkelozen tgv verminderde vraag naar textiel producten.
Wat een getallen he, ook die zijn wij niet gewend.
Groet vanuit een broeierig Mumbai.

  • 13 Juni 2009 - 18:24

    P.SPRANGERS:

    Nee, dat was geen voorspoedige heenreis. Ik hoop dat het verder allemaal vlotjes gaat en dat je een verfrissende bui krjgt!! groetjes, Pierre

  • 13 Juni 2009 - 21:55

    Addy:

    ik weet zeker dat mijn reis morgen naar Zeeland zon zal brengen en voldoende water om af te koelen, goede reis verder groetjes Addy

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Anton

In the new job-function I accepte in January 2006, I will have to travel a lot. To inform those who are interested in where I'm and what I do, but especial in what I see. I have opened this travel site: " Where I'm Now??" Wednesday the 19the of April I will depart to Bangkok in Thailand and i will continue my trip on the Saterday 22nd of April to Mumbay, India. I will keep you informed. Kind Regards, Anton.

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 176
Totaal aantal bezoekers 131897

Voorgaande reizen:

01 Januari 2006 - 31 December 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: