Tussen Jurken en sluiers - Reisverslag uit Djedda, Saudi Arabië van Anton Sprangers - WaarBenJij.nu Tussen Jurken en sluiers - Reisverslag uit Djedda, Saudi Arabië van Anton Sprangers - WaarBenJij.nu

Tussen Jurken en sluiers

Door: Anton

Blijf op de hoogte en volg Anton

18 Juli 2009 | Saudi Arabië, Djedda

Amper afgekoeld van de hitte in Delhi, vlieg ik nu weer naar The Kingdom of Saudi Arabia. Of wel de "zandbak", met temperaturen van zo'n 47C. We mogen er een baggage afhandelings project voor nieuwe international- en domestic terminals aanbieden. We schatten dat dit een 100 a 200 Mio € opdracht kan worden. Dus gaan we vandaag op pad met enkele collegae om te onderzoeken welke lokale partijen ons bij de uitvoering kunnen helpen. We gaan alle drie voor de eerste keer, dus best wel spannend. De donderdag is daar weekend, zoals zaterdag bij ons en vrijdag is het zondag, daarom reizen wij op vrijdag. Morgen, zaterdag is het dus gewoon werken en ook zondag. Donderdag komen we dan weer terug gevlogen.
Wel ca 1/2 uur voor de landing werd deze al aangekondigd en alle vrouwen begonnen zich in een zwart gewaad te steken en werden de hoofddoekjes tevoorschijn gehaald. Wel apart hoor.
We ontmoeten bij aankomst eerst een Algerijn, Karim, die hier in Jeddah, nu voor Vanderlande op een eerder project de service en maintenance verricht. Hij gaat ons even bijpraten. Daarna begint het grote werk, dan spreken we een bedrijf dat een gigantische omzet maakt. Zo hebben we iedere dag minimaal 2 afspraken staan en soms zelfs 3.
Vandaag onze eerste afspraak en bedrijfsbezoeken gehad. Met dadels en zoete rode thee en koffie met melk en..... zaten we aantafel metAbdullah Sulaiman Al-Shamasi en Momhanned A Oraby en vele anderen.Tussendoor werden se van bovenstaande versnaperingen voorzien door een oude man met een hele lange grijze baard. Tulband op en witte jurk aan. Best wel appart. Groet vanuit een heet Jeddah.
Anton

• 21 Juli 2009 - 05:34

Pierre:

Allemaal zeer boeiend en heel leuk om je zo op de voet te volgen. Bedankt voor de moeite van je verslagen.

Anton

In the new job-function I accepte in January 2006, I will have to travel a lot. To inform those who are interested in where I'm and what I do, but especial in what I see. I have opened this travel site: " Where I'm Now??" Wednesday the 19the of April I will depart to Bangkok in Thailand and i will continue my trip on the Saterday 22nd of April to Mumbay, India. I will keep you informed. Kind Regards, Anton.