Eindelijk weer eens op pad - Reisverslag uit Toronto, Canada van Anton Sprangers - WaarBenJij.nu Eindelijk weer eens op pad - Reisverslag uit Toronto, Canada van Anton Sprangers - WaarBenJij.nu

Eindelijk weer eens op pad

Door: Anton

Blijf op de hoogte en volg Anton

10 Juni 2011 | Canada, Toronto

Bezoek aan onze controls subcontractor< Brock Solutions in Kitchener, Canada.( Toronto).

Na maanden van werken op het hoofdkantoor in Veghel, nu dan eindelijk weer eens een trip.
Omdat ik bij de aanbieding van JFK-Airport project in New York had geadviseerd om 600.000,= USD van de prijs van deze controls subcontractor te halen. Nu was het de week van de waarheid, om samen met deze subcontractor aan te tonen, dat zijn werkzaamheden ook wel voor een slordige ½ miljoen US Dollar minder zou kunnen.

Het geluk was alweer met de domme, want het vliegtuig was overboekt en dus mocht ik weer in de businessklas. Heerlijk, veel ruimte en lekker eten.

Nu dat werd een hele kluif waar ik gelukkig, zwaar werd ondersteund door mijn collega uit Atlanta, die deze subco beter kent en ook de prijsstelling, van deze werkzaamheden, aan de andere kant van de grote plas.
We hebben drie dagen gezocht naar opportunities en mogelijkheden om de prijs te drukken. Eén belangrijke opportunity, was en is nog steeds, het deels laten uitvoeren van de werkzaamheden in India ipv in Canada. Maar, dat leverde lang niet genoeg petunias op, mede omdat de subco zeer terughoudend is en geen risico durft te nemen.
Ook in de uitvoering van de processen vonden we niet voldoende besparingen om aan de ½ miljoen te komen.
Wel werd duidelijk dat in de componenten nog flink wat ruimte zit en er dus nog fikse besparingen kunnen worden gevonden. Maar of we de ½ miljoen ooit gaan halen, blijft een groot vraagteken.

De eerste middag dacht ik steeds sterker: “dit wordt niks”, we schieten geen millimeter op en zij houden de hakken in het zand, maar na een diner en wat social talking waar tussen neus en lippen door ook weer de business ter sprake komt, bleek er de 2e dag toch wel degelijk ruimte voor bezuiniging te zijn en werd het gesprek steeds meer toekomst gericht en werd er gezamenlijk gekeken naar mogelijke besparingen niet alleen nu, maar vooral ook in toekomstige projecten. Zij ervaren nu ook, dat “lowcost countries” een serieuze bedreiging kunnen vormen.

De derde dag heeft mijn collega, nog een mooie, neen, een indrukwekkende applicatie aan mij getoond, waardoor we draadloos op een tablet (of een Ipad), problemen in onze systemen kunnen opsporen en direct via een Amerikaanse website onderdelen kunnen bestellen. Fantastisch!!

Helaas bleef er voor de sightseeing zoals gewoonlijk weer geen tijd over.
Maar ik heb nog wel enkele foto’s kunnen maken, met mijn nieuwe Black-Berry.

Anton.

• 10 Juni 2011 - 03:23

Willem:

Fijn dat je het honk weer eens mocht verlaten!

• 11 Juni 2011 - 07:46

Addy:

ja ik begrijp dat je uitkeek naar weer eens een tripje, want je kijkt nog steeds uit naar uitdagingen.Fijn dat het een interessante trip is en Canada was weer lang geleden is het niet?liefs Addy

• 11 Juni 2011 - 13:20

Pierre:

De miljoenen vliegen weer om de oren, dus je bent weer in je element!
    Dat was weereens een reisje de adere kant uit, niet?
    groetjes, Pierre

• 13 Juni 2011 - 15:21

Marian En Siddha:

Hoi Anton, lieve groet uit Zweeds Laplands en veel succes bij de spannende onderhandelingen.

Anton

In the new job-function I accepte in January 2006, I will have to travel a lot. To inform those who are interested in where I'm and what I do, but especial in what I see. I have opened this travel site: " Where I'm Now??" Wednesday the 19the of April I will depart to Bangkok in Thailand and i will continue my trip on the Saterday 22nd of April to Mumbay, India. I will keep you informed. Kind Regards, Anton.