Op naar het paasweekend - Reisverslag uit Luik, België van Anton Sprangers - WaarBenJij.nu Op naar het paasweekend - Reisverslag uit Luik, België van Anton Sprangers - WaarBenJij.nu

Op naar het paasweekend

Door: Anton

Blijf op de hoogte en volg Anton

08 April 2012 | België, Luik

Paasweekend, tenminste bijna, want ik zit in de Thalys van Parijs naar Luik! We (Carlijn en ik) hebben zo juist op ons kantoor in Frankrijk onze bevindingen besproken en voorstellen gedaan mbt subcontracting van controls activiteiten. We zaten redelijk op één lijn, en ook over de vervolgstappen zijn we het eigenlijk wel eens! Dus dat was mooi! Nu nog uitvoeren! Audit doen, voorstellen bespreken en acties ingang zetten mbt training en support!
En nu dan terug naar huis, maar als onervaren reiziger met de Thalys, want ondanks een vaste gereserveerde zitplaats, zit ik met één bil op een klapstoeltje bij de deur in een overvolle trein! Mijn zitplaats was dubbel verkocht en dus al bezet! En omdat Carlijn in blijde verwachting is, mag zij comfortable zitten en ik dus op de klapbank!
Het treinstation in Luik is overigens heel mooi (Eééél mooi, zoals de Belgen zeggen) Werkelijk waar. Het een ontwerp van de spaanse architect Santiago Calatrava, die bekend staat om zijn futuristische onterpen. Ruim, open, helder en rust uitstralend ipv hechtiek, echt verrassend. Zie foto's. Men is nu het stationsplein nog aan het inrichten en als dat klaar is heeft Luik er weer een attractie bij! Ik ben oevrigens toch zeer verrast door de schoonheid van de stad! Allang niet die zwarte roetgeurende mijnwerkers stad, maar open straten en pleinen en veel groen/blauw, aande oevers van de Maas, met veel, heel veel restaurantjes en eetcafeetjes in de autovrije binnenstad. Dus als je eens tijd hebt, leuk om eens rond te slenteren en lekker te eten.
Zo nu nog een uur Highspeed naar Luik en dan verder naar GH, om er Pasen te vieren! Groetjes allemaal!
Aton.

• 11 April 2012 - 14:18

Anneke Bonjernoor:

Alle 371 "foto's "bekeken.
    Wat zijn jullie een geluksvogels en een stel koningskinderen dat jullie in staat zijn om zoveel te reizen en te zien. Hartelijk dank dat ik deelgenoot mag zijn in de impressies van de landen waar jullie geweest zijn. Maken julie nog eens een boekwerk van jullie reizen en ervaringen? Verhalen te over. Ik heb genoten van de prachtige samengestelde opnamen in de natuiur de grapjes er tussendoor.Heel heel hartelijk dank en tot gauw?

Liefs ,

Anneke

Anton

In the new job-function I accepte in January 2006, I will have to travel a lot. To inform those who are interested in where I'm and what I do, but especial in what I see. I have opened this travel site: " Where I'm Now??" Wednesday the 19the of April I will depart to Bangkok in Thailand and i will continue my trip on the Saterday 22nd of April to Mumbay, India. I will keep you informed. Kind Regards, Anton.