Thai trompetteren niet - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Anton Sprangers - WaarBenJij.nu Thai trompetteren niet - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Anton Sprangers - WaarBenJij.nu

Thai trompetteren niet

Door: Anton

Blijf op de hoogte en volg Anton

29 April 2012 | Thailand, Bangkok

Niet trompetteren in een restaurant en netjes eten met lepel en vork, dat heb ik deze trip weer geleerd!
Dat de Thai zeer koningsgezind zijn wisten we al, maar dat je werkelijk overal in de stad en op het platteland grote foto's van de zieke koning ziet, dat is toch wel heel bijzonder. Ja de 84 jarige koning heeft buik problemen en ligt al lange tijd in het ziekenhuis! Overal zie je zijn beeltenis en prachtige goudgele erebogen over de weg, het volk is zeer met hem begaan! Het is een kleurrijk gezicht al die foto's, vlaggen en bogen.
Hoe zal dat na zijn dood zijn? Want zijn troonopvolger de prins is veel minder geliefd bij het volk!
In Thailand is April is de warmste maand van het jaar en dat was te merken 38 tot 41 graden overdag en ook 's nachts nog 26 a 28. Een hotel met goede airco is dan geen overbodige luxe en een zwembad erbij is dan heerlijk. Ook ontbijt onder een luifel, in de schaduw op het dakterras is geen straf. Naast het zakelijke, ook weer genoten van het land! Haar vriendelijke en behulpzame bevolking, de prachtige tempels en het spicy voedsel.
Nu ben ik toch al vaak in Thailand geweest, maar dat je er in een restaurant, niet met chopsticks of mes en vork eet, maar met een lepel, dat was toch nog nieuw voor mij. De vork gebruik je alleen om iets uit de grote pot te pikken en om het voedsel op je lepel te schuiven, maar je hapt het eten van je lepel in je mond. O ja, ik heb ook geleerd om garnalen te pellen met vork en lepel, dus zonder je vingers te gebruiken! Dat, het gebruiken van je vingers, doe je overigens wel, lees: moet je wel, bij het eten van sticky-rice, want die is ZO sticky, het lijkt wel stopverf, dat krijg je niet van elkaar met 1 hand! Dus dan mag je, hier in Thailand, in tegenstelling tot in India, ook allebei je handen gebruiken, dus ook de in India, onreine linkerhand!
Een letterlijk hoogtepunt was een biertje drinken in het Skyhotel op de 84 ste verdieping! 's Avonds bij helder weer kijk je dan prachtig uit over de soms sprookjesachtig verlichte stad! Wat Eindhoven lichtstad? Dan is Bangkok wel iets anders. De bovenste 2 verdiepingen van dit ronde hotel draaien in ca 15 min 360 graden rond zodat je de hele stad kunt overzien! Je kunt er op een buitenring gaan staan, met de wind lekker door je haren en naar beneden kijkend, je hotel proberen te vinden!
Voor het diner, in een van de restaurants, was ik netjes naar het toilet geweest, zodat ik dan niet tijdens het eten zou moeten gaan, alles ok dus, dacht ik! Heerlijk, maar wel spicy eten en dus beginnen bij mij dan al snel de zweetstralen van mijn hoofd te lopen, begint mijn bril te beslaan en mijn neus lijkt wel een waterval! Ja de Thai zijn zeer vriendelijk en reiken je meteen tissues aan om je hoofd te deppen, maar ineens werd het me te veel. Ik pak mijn zakdoek steek mijn neus erin en trompetter er vrolijk op los! Niet in de gaten hebbende dat iedereen, in het restaurant, stopt met eten en afkeurend naar mij zit te kijken! Toen de serenade was uitgeblazen,en ik mijn zakdoek aan het opbergen was, zei mijn gastheer dat het snuiten van je neus in een restaurant echt niet kan Thailand! "Als je zo nodig je neus wilt snuiten, dan ga je naar het toilet en doet het daar", zei hij! Natuurlijk heb ik mijn excuus aangeboden en heb ik gezegd dat het bij ons juist andersom was en geloof me ik ben nog vaak naar het toilet gegaan, maar ik heb al met

  • 29 April 2012 - 18:50

    Pierre:

    Dank voor het weer heel interessante en uitgebreide reisverslag,En geen kachel aan zoals wij hier op sommige dagen...groetjes, pierre

  • 01 Mei 2012 - 14:41

    Addy:

    Anton wat een fijne baan heb jij toch en goed dat je zoveel energie hebt om er steeds weer op uit te trekken.Hoe heten die witte zeer sterk en zoet ruikende bloemen ook al weer die op die 3e foto van jou naast je hoofd te zien zijn, ????
    ik ken ze ook heel goed uit Afrika....grietjes Addy

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Anton

In the new job-function I accepte in January 2006, I will have to travel a lot. To inform those who are interested in where I'm and what I do, but especial in what I see. I have opened this travel site: " Where I'm Now??" Wednesday the 19the of April I will depart to Bangkok in Thailand and i will continue my trip on the Saterday 22nd of April to Mumbay, India. I will keep you informed. Kind Regards, Anton.

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 431
Totaal aantal bezoekers 130642

Voorgaande reizen:

01 Januari 2006 - 31 December 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: