Rondje Europa - Reisverslag uit Moskou, Rusland van Anton Sprangers - WaarBenJij.nu Rondje Europa - Reisverslag uit Moskou, Rusland van Anton Sprangers - WaarBenJij.nu

Rondje Europa

Door: Anton

Blijf op de hoogte en volg Anton

23 Juni 2012 | Rusland, Moskou

Na vele omzwervingen in Azië en Zuid America, nu eens een rondje Europa.

Niet op één dag en niet in één week, maar de gedurende de laatste maanden, bezocht ik
Parijs, Nice, Cannes, Praag, Warsaw, Katowice, Zurich, Parijs, Rome, Praag, Katowice, nogmaals Parijs en tenslotte Moscow en Sint Petersburg. Dat is zo ongeveer de route die ik de laatste maanden heb afgelegd en natuurlijk tussendoor Soest, Veghel en Grand Halleux.

Eigenlijk hetzelfde als wat ik gewend was te doen in China, India en Brazilië, maar nu dan in Europa.
Veel zien, veel verschillende culturen, mensen en bedrijven en soms geen tijd om iets van dat alles op te snuiven. Maar ik zit momenteel in een zeer positieve ‘flow’ om nog voor de zomervakantie een goed plan, klaar te hebben liggen voor het opleiden en trainen van een groep automatisering bedrijven die ons daarna kunnen ondersteunen bij de uitvoering van projecten.
Eigenlijk niet veel nieuws onder de zon, behalve dan dat ik in Nice, Cannes en Moscow nog nooit was geweest en dus heb ik ook deze reis weer mooie nieuwe ervaringen opgedaan. Nice en Cannes zijn geweldig in het voorjaar, als het bij ons nog koud en guur is, schijnt daar al een warm zonnetje, loopt iedereen al in korte broek te joggen en nuttigd men de lunch op een terresj. En ja wel, het is Frankrijk, dus met een flesje wijn. Wat een verschil met ons koude kikker landje.
Tussen de reizen door hou ik me ook nog bezig met het werven van resources van de Filippijnen voor projecten in de Middle East (Jeddah, Oman, Abu Dhabi, etc) en met het voorbereiden van het uitbesteden van de assemblage van elektrische (standaard-) kasten in China. En geef ik support aan de engineering managers in Atlanta Usa.
Je ziet wel een afwisselende en uidagende bezigheid, “never a dull moment”.

Maar . . de meeste indruk in de voorbije maanden, heeft wel het ‘Rode-plein’ op mij gemaakt, met aan de kopse kant, de Orthodoxe Kathedraal, met zijn prachtige gekleurde torentjes. Het lijken net smakelijke ijsco-horentjes met een prachtig gekleurd softijs topping er op.
Ook de sfeer in Rusland is, na de grote verandering, zoals zij dat noemen, relaxed en het land is veel moderner geworden. Westerse auto’s in alle maten en kleuren, maar . . . dat geeft wel Files. Het verkeer doet in Moscow al niet meer onder voor Parijs, met zijn langzaam voort kruipende files. Inderdaad ook Parijs kan er wat van, maar Moscow overtrof alle verwachtingen, in 1 ½ uur tijd had ik bijna 1500 meter afgelegd. Dan is het echt een lust om daarna in St Petersburg te zijn, daar zijn er nauwelijks files. Ik arriveerde er ’s avonds in de stromende regen, maar gelukkig op de 2 volgende dagen was het mooi weer en omdat men er de zogenoemde “Witte nachten” heeft, het wordt nooit echt donker, maar slechts schemerig van 1 to 4 uur ’s nachts, kon ik ’s avonds nog mooi van de prachtige stad genieten. Zie bijgaande foto’s.
In Sankt Petersbburg heb ik samen met een subcontractor de waterkering bezocht die de stad moet beschermen tegen springvloed (denk aan Zeeland 1953) er zijn 2 drijvende deuren van de vorm van een sikkel die ieder 100 meter lang zijn en door een locomotief worden dicht gedrukt bij hoogwater. Zie op de foto's de beeldschermen van de controle kamer.
Indrukwekkend. Groetjes,

Anton.

  • 23 Juni 2012 - 20:32

    België:

    MOOI !!!! prachtige kleuren !

  • 24 Juni 2012 - 10:27

    Addy:

    Mooie ijshoorntjes in Moskou, en ingewikkelde technische foto's maar wel fijn dat je zo'n echte wereldburger bent die overal thuis is.

  • 01 Juli 2012 - 14:32

    Pierre:

    Jij bent niet meer te volgen!
    Alleen een duizendpoot kan dat!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Anton

In the new job-function I accepte in January 2006, I will have to travel a lot. To inform those who are interested in where I'm and what I do, but especial in what I see. I have opened this travel site: " Where I'm Now??" Wednesday the 19the of April I will depart to Bangkok in Thailand and i will continue my trip on the Saterday 22nd of April to Mumbay, India. I will keep you informed. Kind Regards, Anton.

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 483
Totaal aantal bezoekers 130645

Voorgaande reizen:

01 Januari 2006 - 31 December 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: